AMP-листи для бізнесу: приклади реалізації, переваги та недоліки
Якщо ви хочете зробити спілкування з передплатниками вашої розсилки інтерактивнішим і тим самим збільшити конверсію, використовуйте технологію AMP для email.

Що таке Accelerated Mobile Pages (AMP)
AMP (Accelerated Mobile Pages) — технологія прискорених мобільних сторінок з відкритим вихідним кодом. Дозволяє за низької швидкості мережі виконати швидке завантаження вебсторінок. Технологія створена компанією Google в 2015 році для економії часу користувачів.
У березні 2019 року Gmail опублікував 3 кейси використання AMP для email з динамічним контентом у листах та оголосив про початок розгортання технології AMP для електронної пошти. Після Google технологію AMP почали застосовувати найбільші поштові сервіси, такі як Mail.Ru, Yahoo Mail та Outlook.com.
Що таке AMP-лист
За допомогою AMP-технології користувачі можуть взаємодіяти з отриманим контентом безпосередньо в тілі листа без переходу на сайт.
Наприклад:
- заповнити форму чи анкету;
- відповісти на коментар;
- забронювати зустріч у календарі або відповісти «піду», «не піду», «можливо»;
- залишити відгук без переходу на сайт;
- переглянути каталог;
- перегорнути каруселі товарів, банерів;
- відкрити картку товару прямо у листі,вибрати характеристики та купити.
Особливість AMP-розсилки — змінювати інформацію можна вже після відправки. Наприклад, ви відправили розсилку з акційними товарами, але потім акція закінчилася. Тоді ви можете замінити ціни на актуальні в зверстаному AMP-блоці.
Переваги для бізнесу
Динамічні листи заощаджують кліки та час користувача, що позитивно впливає на конверсію.
AMP — це перегляд концепції email загалом, перехід від статичної картинки до інтерактивної взаємодії.
Приклади впровадження AMP для пошти
Зберегти картинку на дошці в Pinterest можна в тілі листа.

OYO Rooms дозволяє фільтрувати готелі та варіанти оренди, не виходячи з пошти.

Приклад від Google. Власники акаунтів у сервісі можуть відповідати на запрошення до календаря, не відкриваючи інший вебсайт..

Atlas 46 додав до AMP-листів можливість купити товари.

У листі від сервісу Google Docs можна відповісти на коментар, повідомлення про який надійшло на пошту.

Чи безпечна технологія AMP
AMP-листи працюють на JavaScript. Щоб забезпечити безпеку, Google створив набір скриптів і в листах можна використовувати лише їх. Дані користувачів захищені.
Проблеми впровадження AMP
- Не всі послуги розсилок відображають AMP-листи.
- Використовувати AMP для email-marketing важко. AMP-листи не передають «client id» і не підтримують AMP-аналітику. Це означає, що ми не можемо відстежувати конкретні дії клієнта в AMP-елементах листа. У класичному варіанті він переходить за посиланням на сайт і далі ми відстежуємо всі його дії.
- Оскільки технологія не дуже популярна і не всі поштовики підтримують її, html залишається стандартом для листів.
- Нестандартна верстка листа. Конструктори листів поки що підтримують лише деякі AMP-елементи. Для повноцінної нормальної верстки потрібно підключати верстальника зі знанням JavaScript.
Думка експерта

Роман Рибальченко
Засновник агенції Roman.ua
АМР — цікава і перспективна технологія. Я бачу багато варіантів використання. Простий — надсилання акційних пропозицій із терміном дії.
Складніше — користувач отримує ланцюжок повідомлень і бачить останній статус при відкритті будь-якого з них. Це актуально для інтернет-магазинів, що інформують про статус замовлення (отримано, оброблено, надіслано).
Наша компанія бачить потенціал в AMP для email, тому що все, що заощаджує час користувача, спрощує його життя та утримує увагу, буде корисно бізнесу.
Впровадження AMP-технології є актуальним для тих, хто відправляє тисячі тригерів на день. З її допомогою ви можете структуровано виводити найголовнішу інформацію, швидкі кнопки (наприклад, «підтвердити реєстрацію», «додати в календар») або картки, які спростять користувачеві життя.
Технологія AMP має і великий мінус — вона підтримується ще не всіма поштовими програмами. Сподіватися, що використання АМР допоможе знизити частоту відправлення листів (адже користувач завжди отримає листа з актуальним змістом), не варто.
Кількість листів не зменшиться доти, доки хоча б 80% поштових сервісів не підтримуватимуть технологію АМР. У цьому випадку вже можна буде знехтувати частиною аудиторії, яка використовує застарілі поштові програми. Але якщо ці 20% цінні для бізнесу, все одно потрібно буде поєднувати АМР із класичною відправкою.
Компанії поки що не так часто використовують AMP-технологію, тому що вона потребує безліч технічних впроваджень.
Хотілося б, щоб в майбутньому послуги email-маркетингу передбачали більше зворотних сумісностей, готових механік на випадок, якщо поштова програма користувача не підтримує АМР, щоб він все одно міг отримати актуальну інформацію.
Як варіант — замість окремого html-листа для тих, хто не приймає AMP-листи, зробити один лист, у якому замінятимуться AMP-елементи на звичайні.
По суті, компанії мають надавати структурований контент, а поштові клієнти — спрощувати впровадження технології. Інакше кожній компанії доводиться програмувати зворотну сумісність для себе.
Ми тестуємо АМР у своїх розсилках і, коли будуть результати, поділимося ними.