17 Квітня 2015 Юля Тьомкіна 10 хв на прочитання

Персоналізація e-mail розсилок: фішки та підводні камені. Як налаштувати своїми руками?

Персоналізація — один із факторів високої конверсії, як в email-розсилках, так і на сайті. Розповідаємо, як налаштувати персоналізацію і які параметри можна використовувати.

Уяви, що тобі на пошту прийшло 2 імейли.

  1. Вітаю! Купіть наші нові контактні лінзи.
  2. Сергію, у Вас закінчуються контактні лінзи Pure Vision. Номер Вашої персональної знижки 12345. Доставка на Оболонь протягом дня. Повторити замовлення?

У кого ти купиш лінзи?

Персоналізація дає підписнику відчуття особистого контакту із продавцем. Перший email у прикладі — це просто реклама товару. Другий — повідомлення спеціально для тебе.

Які параметри персоналізації можна використовувати?

  • Ім’я, прізвище, по батькові
  • Місто, країна, район
  • Часовий пояс
  • Стать
  • Номер замовлень та знижка
  • Особистий рахунок, милі, бонуси
  • Підписник/Реєстрований/Клієнт

Для створення особистих листів в email-маркетингу також використовують сегментацію бази даних.

Як налаштувати персоналізацію за параметрами

Ім’я

Просто підставити ім’я в текст листа — завдання для першого класу. Вставив тег |FNAME| і готово.

Беремо завдання вищого рівня. Що робити, якщо деякі підписники не вказали свого імені? Використовуй цю формулу:

Отримуємо 2 варіанти розвитку подій:

  • Якщо підписник зазначив, що його звуть Іван.
    • Текст: Привіт, Іване!
  • Якщо підписник не вказав свого імені.
    • Текст: Привіт, дорогий підписнику (вкажи, будь ласка, свое імʼя)!

Фраза в дужках — посилання на форму редагування даних про підписника. Ми ввічливо звернулися до отримувача. Та ще отримали можливість дізнатися, як його звуть.

Місто, країна

Завдання ще складніше. Підставляємо не просто слова, а цілі блоки. Наприклад, блоки з умовами доставки.

Уявимо інтернет-магазин з різними умовами доставки по Києву та Україні. Підписники вказали, в якому місті вони живуть. Додаємо до листа такі блоки:

Отримуємо 2 типи листів. У перший додали умови доставки по Україні. У другий — по Києву.

За таким же принципом можемо створювати блоки листів за наступними параметрами:

Стать

Не всі Клієнти вказали свою стать? — не біда. Використовуй звертання, які не допускають відмінностей за статтю. Наприклад «Дорогий Клієнт» (але не «Шановна(ий)»). Або звертайтесь просто по імені та по батькові.

А що робити, якщо намічається розсилка, яку треба відправити лише чоловікам, або лише жінкам? Наприклад на 8 Березня краще привітати лише жінок і виключити з розсилки чоловіків. І тут можуть виникати сумніви, чи надсилати розсилку тим, хто не вказав стать.

Для Клієнта з магазином білизни та купальників, що на 80% має жіночу аудиторію, ми вирішили ризикнути. Чоловіків, які нам точно відомі, з розсилки ми виключили. А далі припустили, що частина бази, яка не вказала стать — на 80% точно жінки, тому краще все одно їх привітати. Якщо ж ми помилились і користувач поскаржиться, ми запропонуємо йому зареєструватися, розповісти про себе, щоб наступного разу надсилати йому коректні листи.

Зараз є сервіси, які дозволяють навіть з бази імені, прізвища та по-батькові автоматично згенерувати стать і привести імена в потрібний формат. 

Сума знижки або умови її отримання

Якщо знижка дорівнює 0, то Клієнт побачить текст «Зробіть покупку, щоб отримати знижку». Якщо знижка не дорівнює 0, то можна нагадати користувачу: «У вас знижка 15%». А якщо ви в базу даних ще передасте, на яку суму покупцю ще треба зробити замовлення, щоб його знижка виросла, то ви Клієнта зможете підштовхнути до нової покупки: «У вас знижка 15%. Щоб отримати знижку 20% залишилось купити на 200 грн.»

Натисни на зображення, щоб побачити його повністю

Часовий пояс

Параметр для тих, хто працює зі споживачами у різних часових поясах.

Наприклад, у базі контактів є люди з України та Казахстану. Лист потрібно надіслати рівно о 10:00. Проблема в тому, що 10:00 у цих країнах настає у різний час.

У MailChimp використовуємо функцію Schedule — запланувати розсилку. І вибираємо відправку залежно від часового поясу підписника.

Натисни на зображення, щоб побачити його повністю

Життєвий цикл Клієнта

Ми виділяємо 3 категорії:
1) Підписник — ми знаємо лише імʼя людини.
2) Зареєстрований — знаємо імʼя, прізвище, email, дату народження, стать.
3) Клієнт (хто вже зробив від 1 покупки). Далі можна продовжувати сегментувати «новачок – лояльний Клієнт»

Завдяки цій інформації, підписникам ми транслюємо блоки «Зроби першу покупку» або «Зареєструйся і отримай купон на знижку». А зареєстрованим і Клієнтам — «Якщо замовлення не підійде — поміняємо без проблем».

Ми пройшлись по основним фішкам і підводним каменям персоналізації та розглянули на прикладах, як її впровадити. Але вони спрацюють краще, якщо дотримуватись простого провила:

Done is better than perfect

Ці фрази видав наш друг, копірайтер та email-маркетолог Денис Куклін. І ми їх притримаємось.
Якщо у вас є хоч якийсь текст в карточці товару, це вже краще за пусту картку. Якщо ви написали хоч якийсь текст для розсилки — це краще, ніж якщо у вас взагалі не буде листа.

Не чекайте ідеального моменту, завжди буде здаватись, що у вас не до кінця зібрана база, лист недостатньо хороший, невідома стать підписників … і взагалі, якщо робити, то робити ідеально.
Ми притримуємось іншого підходу. Якщо робити, то робити. Бо краще зробити добре, ніж не зробити ідеально.

Як ще збільшити персоналізацію?

  • Впровадити RSS потік — в листи автоматично вставляються акції, новини та події, які постійно змінюються
Натисни на зображення, щоб побачити його повністю
  • Враховувати, якою поштовою програмою користувач читає листи. Є програма, яка підставляє відео, анімоване зображення або статичне зображення в залежності від пошти.
Натисни на зображення, щоб побачити його повністю
  • Використовувати посилання на швидку авторизацію користувача
  • Враховувати способи оплати та служби доставки
  • Враховувати групи Інтересів
Якщо певний час блукати на Розетці, обираючи якийсь товар (наприклад планшети), то вам прийде автоматичний лист з найпопулярнішими оглядами на ці товари.
  • Враховувати куплені товари
Сервіс використав твоє фото, зробив ілюзії твоєї локації і враховує твій вік, пропонуючи контактів для знайомства.

Так ти можеш персоналізувати email-розсилку. Використовуй персоналізацію та отримуй більше продажів.

Хочешь налаштувати email маркетинг?

Ми глибоко розуміємо, як побудувати стратегію email-маркетингу та впровадити її в життя.

Підпишись, щоб не пропустити свіжі матеріали

Нові статті, відео, подкасти про performance-маркетинг, інтернет-бізнес та продуктивність 3-4 рази на місяць. Вже 8018 підписників.

Сертифікати
й нагороди

Meta Business Partner. Таких всього ~16 в Україні

eSputnik Partner з 2019 р.

MailChimp Experts з 2010 р.

UpWork Top Rated

#261 в TOP-1000 компаній у світі, 2023 за версією Clutch

TOP Advertising Company в Україні, 2023 за версією Techbehemoths

Клієнти

З 2008 року ми працювали з 263 Клієнтами і допомогли їм зробити інтернет-маркетинг ефективнішим і заробити більше.

Клієнти
ПРО НАС

Чому ми обрали Roman.ua?
Тому що в хорошому сенсі вони задроти.