26 Листопада 2018 6 хв на прочитання

Що робити, щоб листи не потрапили до спаму? 7 кроків для поліпшення доставляння email

Клієнт звернувся із завданням аудиту email-маркетингу для кількох проєктів.

Email-маркетинг приносив відносно невеликий відсоток обороту, але Клієнт бачив, що люди, які відкривають імейли з більшою ймовірністю купують через інші канали.

До початку співпраці Клієнт використовував свої рішення для доставляння листів – систему на основі Amazon Simple Email Service (Amazon SES). Ми зробили аудит email-маркетингу в цілому, який включає аудит доставляння email.

Ділимося робочим чеклістом для поліпшення доставляння листів, який ми використовуємо.

1. Налаштувати регулярний моніторинг доставляння за допомогою постмайстрів.

Регулярний моніторинг варто налаштувати за допомогою постмайстрів Google Postmaster, Яндекс Поштовий Офіс (сервіс закритий) й Mail.ru Postmaster. І проаналізувати звіти з цих постмайстрів.

Завдяки цьому можна контролювати доставляння листів на перераховані поштові скриньки, збирати скарги користувачів на розсилку та контролювати платформу, з якої йде розсилка.

Приклад статистики за Постмайстром Mail.ru

Клієнту ми дали такі рекомендації:

  • Налаштувати Double Opt-in, щоб користувач підтверджував передплату на розсилку. Це допомагає відсіяти спам-ботів, неправильні адреси та покращує таким чином статистику загалом.
  • Налаштувати welcome-ланцюжок. Потрібно, щоб користувачеві відразу після передплати максимально швидко надходили вітальні листи. Так він не забуде, що підписався, а значить згодом не відмітить листа як спам.

2. Перевірити базу імейлів на валідність

Низький відсоток доставляння листів може бути через те, що в базі багато неактивних або непідтверджених імейлів. У будь-якій, навіть найкращій базі, з часом з’являються недійсні поштові адреси, дублікати, адреси, на які вже ніхто не заходить або просто переповнені скриньки. Тому потрібно регулярно перевіряти базу на валідність.

3. Проаналізувати як доставляння залежить від IP-адрес

Найчастіше на одному IP сервісу відправки перебувають безліч відправників. В рамках одного і того ж Amazon SES за одним проєктом може бути хороша репутація у IP-адрес, а по іншому – не дуже.

І це швидше пов’язано не з тим, що вони відправляють, а з тим, хто з цих IP-адрес ще шле листи. Тому для великих відправників важливо купувати свої виділені IP-адреси та прогрівати їх — відправляти по них спочатку по самій лояльній частині бази, щоб поштові системи переконалися, що люди читають, кликають і не відписуються. А лише потім по всій базі.

Обов’язково звертай увагу на репутацію IP-адрес, тому що ось, наприклад, приклад поганої ситуації:

4. Впровадити Feedback Loop

Feedback Loop (FBL) – це спеціальний формат, за яким, якщо користувач натискає «це спам» то тобі, як відправнику, надходить про це повідомлення, щоб ти міг відписати цього користувача і більше йому не надсилати.

5. Політика DMARC, SPF і DKIM

DMARC (Domain-based Message Authentication, Reporting and Conformance), SPF (Sender Policy Framework), DKIM (Domain Keys Identified Mail) – це правила про те, що робити, якщо листи надіслані не від тих джерел, які ти вказав як свої сервери та айпішники.

На графіку видно, що частина листів у березні перестали проходити перевірку DMARC.

У Клієнта стояла політика none – нічого не робити. Ми рекомендуємо використовувати політику Quarantine або Reject для того, щоб листи зловмисників потрапили до спаму або сервер від них зовсім відмовлявся. Таким чином, частина листів відправника може потрапити в спам, але бізнес швидко виявить це і внесе редагування в налаштування, а не хтось буде надсилати щось «ліве» від твого імені.

6. Налаштувати моніторинг через Email Stream

EmailStream — це сервіс, який дозволяє відстежити, чи потрапили твої листи у вхідні до поштових сервісів Outlook.com, Gmail, Mail або Рамблер, Yahoo!, Яндекс

Оновлення у 2021 р. – сервіс EmailStream закрився, ми тестуємо альтернативи та оновимо матеріал.

Ти підписуєш на розсилку імейли, які згенерував цей сервіс і бачиш, чи потрапляють вони у вхідні чи в спам.

Потрібно взяти згенеровані поштові скриньки та підписати їх однаково: щоб кожна зі згенерованої поштової скриньки потрапила до сегментів розсилок та автореспондерів ідентично. А не так, що 10 ящиків підписувати на один автореспондер, 10 ящиків на загальну розсилку тощо.

І раз на тиждень слід дивитися звіти такого моніторингу.

7. Протестувати усі листи через MailTester

MailTester дозволяє побачити, чи попадає лист у спам і показує які по ньому налаштування прописані: SPF, DKIM, DMARC, чи є відправник у найпопулярніших блеклистах та які проблеми з версткою листа.

Це хороший інструмент і на нього варто надсилати всілякі листи з усіх можливих варіантів адрес. І не просто test/test за вмістом, а реальні приклади листів, які йдуть з цих імейлів (з версткою, з темою листа та з контентом).

  • Наприклад, типові листи з Google Suite, MailChimp, Mandrill, виставлені користувачеві рахунки через Zoho Books або PayPal і всі можливі варіанти того, що користувач отримує від імені твого домену.
  • І з усіх адрес: сервісу промо-розсилок, сервісу тригерних листів, листи від менеджерів сайту/магазину тощо. Сервіс перевірить, чи немає помилок в налаштуваннях SPF, DKIM, DMARC, що з версткою і чи не потрапляєш ти в спам, чи немає проблем з цим конкретним відправником.

Хочеш налаштувати email-маркетинг?

Ми глибоко розуміємо, як побудувати стратегію email-маркетингу та впровадити її в життя.

Підпишись, щоб не пропустити свіжі матеріали

Нові статті, відео, подкасти про performance-маркетинг, інтернет-бізнес та продуктивність 3-4 рази на місяць. Вже 8018 підписників.

Сертифікати
й нагороди

Meta Business Partner. Таких всього ~16 в Україні

eSputnik Partner з 2019 р.

MailChimp Experts з 2010 р.

UpWork Top Rated

#261 в TOP-1000 компаній у світі, 2023 за версією Clutch

TOP Advertising Company в Україні, 2023 за версією Techbehemoths

Клієнти

З 2008 року ми працювали з 263 Клієнтами і допомогли їм зробити інтернет-маркетинг ефективнішим і заробити більше.

Клієнти
ПРО НАС

Чому ми обрали Roman.ua?
Тому що в хорошому сенсі вони задроти.