1 Жовтня 2019 9 хв на прочитання

Чому ми зупинилися на Roman.ua, тому що в хорошому сенсі вони задроти

Відгук Влада Ноздрачова, бренд-лідера в компанії FEDORIV про роботу агенції Roman.ua.

Текстова версія відео-відгуку

Мене звуть Влад Ноздрачов. Я працюю бренд-лідером у компанії FEDORIV. Це найкраща креативна компанія на ринку. І я розробляю, створюю та просуваю бренди.

Довідка про компанію

Маркетингова агенція
  • Рік заснування2011
  • СфераB2B
  • Географія13 країн

Специфіка нашої роботи — ми є великими, великими стратегами. Ми працюємо над великими брендами і бачимо стратегію в цілому: як бренд розвиватиметься на ринку, як він виглядатиме перед споживачем, дуже-дуже глибокі суті. Але в цих сутях нікуди не дітися без екзек’юшна, не обійтися без екзек’юшна. Тобі треба добре впровадити все, що ти придумав, інакше ти будеш просто філін-стратег, який класно придумав, класно зібрав людей, розповів їм, вони всі поплескали, а потім робити як — незрозуміло.

Компетенція екзекушн — це окремий світ. А якщо розібратися, то маркетинг складається з величезної кількості sub-категорій, які вимагають дуже точкової, детальної компетенції. І глибина таких компетенцій часто недоступна великим компаніям, недоступна великим клієнтам, тому що треба дійсно розумітися на приватних, тонких моментах.

І для нас, як для розробників великого бачення, великого пласта стратегій для великих брендів, ми завжди працюємо з фахівцями та професіоналами вузьких ніш, які допомагають впроваджувати цю стратегію.

Ми розглядали кілька компаній у ряді, так, і Roman.ua. Чому ми зупинилися на Roman.ua, тому що в хорошому сенсі вони задроти.

Завдання

Наведу приклад, кейс, над яким ми корпіли, над яким ламали голову, як його реалізувати і як впровадити. Думаючи про кейс для західного клієнта, ми були некомпетентні в інтернет-просторі того ринку, західного ринку, європейського, і ми не розуміли насправді, як наша велика стратегія буде впроваджена там і нам потрібно було розібратися на рівні цифр, рівні деталей, лише на рівні вузьких компетенцій.

І ось це задротство нас дуже підкупило, бо глибина розуміння конкретної теми — це те, що ми шукали.

Нам потрібно було дуже чітко розуміти, як робити якісь речі, які ми вигадали спільно. Мало того, більшість речей піддавалися крашу, краш-тесту, і челенджилися, ставилися питання, незручні, некомфортні. І ось у цьому зіткненні воно відбувається ось цей magic, коли компанія вузько спеціалізована, з компетенцією в контексті, у таргеті, у… глибоке розуміння E-commerce, приходить і починає розбирати твою філософську стратегію, декомпозувати її на кластери та розуміти, як цей кластер, окремо взятий, взаємодіє зі споживачем, як він реагуватиме, як туди заходити, який ефект з цього ми хочемо знайти, ось там іскриться взагалі все, ось саме там заіскрилося все. І після кількох зустрічей ми зрозуміли, що хочемо зробити це саме так, саме з цією компанією.

Ми зупинилися на тому, що ми повинні розуміти глибокий аудит. Ми працювали над брендом, над європейським брендом, на ринку, який ми не розуміли та не знали. І для нас було дуже важливо розібратися в digital-середовищі, у всіх каналах комунікації, які на цю секунду бренд впроваджує. Нам потрібно було зрозуміти, що там відбувається, це ефективно, неефективно, що працює, що не працює. І ми це назвали аудит — глибокий аудит з розумінням того, що ми маємо на сьогоднішній день, куди це все рухається і чи є там зелене світло, чи ні, воно червоне. І такий продукт для нас був основним, що входить, у якому ми розбирали, що ми далі робитимемо, тобто це таке, ось, карти на стіл. І це перший продукт, який ми сформулювали.

Наступний продукт, який ми для себе бачили і хотіли, це безпосередньо стратегія: як ми реалізовуватимемо те, що ми задумали. Розуміючи глибокий аналіз клієнта, розумієш усе, як працює в цифрах, у динаміці, у висновках, в аналітиці, ми розуміли, що тепер потрібно побудувати таку роботу і на стороні агенції, і на стороні клієнта, і на стороні споживача, щоб усі ці сторони заіскрилися, і потрібна була стратегія, як продукт рухати в ринок, як доносити це споживачеві і як це має обслужити клієнта, будучи у себе в офісі.

Мало того, нам дуже сподобалося, що хлопці вникали в те, як це буде реалізовано, давали поради, як це зробити, просто технічно: «Беріть такий сервіс, дивіться в такі канали і купуйте таку рекламу», і брали участь безпосередньо у робочій групі для реалізації цієї всієї історії. І ще доведеться.

Результат

Глибокий аудит став для нас відправною точкою в розумінні, куди рухатися далі, як розвивати далі бізнес, бренд і яку рекламу ставити і який контент знімати і так далі..

Друга частина – це безпосередньо стратегія. Ми проаудували, все зрозуміло, все класно, а робити що незрозуміло, і тепер потрібно розробити конкретний покроковий план: як рухатися, з яким креативом, з яким контентом, які цінності давати і що вплине на споживача найефективніше, найкраще, та ще дуже важливо — з якими бюджетами.

Цінність

Для мене дуже цінним було, ну, перше, розуміння, що відбувається. Аудит – космос, все круто, все класно. Друга частина — це розуміння того, як робити, та з мінімальними вкладеннями.

Чому я мушу перетрачувати, чому я мушу сам експериментувати з бюджетом, коли є досвід, коли є кейси, коли є розуміння, на якому ринку скільки коштує, яка норма цієї вартості. Наприклад, скільки ти за клієнта заплатиш у такій категорії на такому ринку. Є досвід, є кейс. А я був готовий заплатити втричі більше. Але розуміючи, як це рухати та яку цінність нести, як це все оптимізувати, я заощаджую гроші. Для мене це дуже важливо, і для клієнта дуже важливо. Тому що врешті-решт увечері гроші в касі і врешті-решт ти повинен розуміти, скільки коштує твій клієнт, і врешті-решт ти повинен розуміти, скільки тобі потрібно таких клієнтів, і ти так формуєш свій бюджет і в тебе передбачуваний cash flow на рік як у бізнесмена. Для бізнесмена, для мого клієнта дуже важливо це розуміти, тому що він повинен бачити, ось він 3 місяці робить рекламні кампанії, 3 місяці взаємодіє з користувачами, скільки він витратить грошей, а скільки заробить. Ось ці відповіді мають бути прозорі ще на березі, до того, як ти вникнув у це. І для нас це найбільша цінність взаємодії з агенцією.

Ціна

Щодо вартості послуг. Як правило, це не сировинна біржа. Консалтинг — не сировинна біржа. Ти не можеш зрозуміти якесь середнє арифметичне. Ти не можеш раціонально зважити, чому це краще чи це гірше.

Тобі дуже важливо розуміти глибину і покроковий план, як ви пройдете весь шлях розробки продукту. Я це розумів. Я це розумів і заявлена ціна була меншою, ніж цінність, яку я отримував. І мені це було ОК, мені це підходило.

Хочеш провести аудит інтернет-маркетингу?

Ми з досвіду знаємо, як знайти точки зростання бізнесу.

Рекомендації

Є така погана статистика, що 90% українського бізнесу перебуває поза цифровими технологіями. Це неминуча історія для всього бізнесу в Україні. Я ставлю рік, що через рік цей біль буде просто гігантський у всього бізнесу в Україні, тому що давайте подивимося, Rozetka, Bodo, Concert та багато інших брендів FEDORIV — це діджітальні бренди, це бренди, які продають в інтернеті, та рівень компетенції роботи бізнесу в інтернеті — це №1 пріоритет для українських бізнесів, і якщо ти туди не підеш, то ти як би, ну, двієчник, так, і майбутнього ніякого не буде. І я думаю, що рік, максимум, два, коли весь бізнес просто прозріє і зрозуміє, що або він уже на задвірках і нікому не актуальний, або він уже ніби в контексті і має там розбиратися глибоко.

Моя рекомендація, що якщо компанія не відчуває в собі цифрової сили, то негайно власникам обростати такою компетенцією, використовувати наші курси на Суперлюдях, використовувати багато інших освітніх проектів, просто прокачувати в собі цю компетенцію, це вже як би не працює, треба крутити педалі у цей бік. І будувати навколо себе ореол експертів, з якими були успішні взаємодії, у кого є успішні кейси, які ти можеш застосувати або цей досвід, або взяти цього експерта і він допоможе оцифруватися умовно, так, працювати в цифровому середовищі. Але рівень компетенції власника — це обов’язкова річ. І нічого крутішого так не прокачує, ніж робота з експертами. Як тільки приходить експерт, він тобі каже: «Дивися, це ось так, ось так, ось так, ось так працює, ось з чого що складається, це стоїть там так, там так, там так», і ти вже, в тебе якась картинка є, є з чим порівнювати. А коли маєш досвід із двома, з трьома, з чотирма якимись експертами різного вектора, то у тебе збірна картинка виходить.

І рекомендація №1 для всього українського бізнесу, не має значення, малого, середнього чи великого, розвивати digital-компетенцію, якщо вони туди ще не ввійшли. Це перше.

Друге — це… Для тих, у кого добре працює маркетинг-департамент, маркетингова стратегія, для цих людей різниця між підприємцями та експертами — це те, що підприємець розвивається горизонтально, він однаково намагається зрозуміти і фінанси, і продажі, і так далі, і маркетинг, трошки, так, трохи, як система працює, яку людину найняти і як її контролювати. А експерт не так розвивається. Експерт розвивається вертикально. Він риє вниз. І якщо бізнес продає онлайн, то експертиза, за якою має розвиватися бізнес, особливо в маркетингу, повинна постійно копати вниз і розбиратися в контексті, SEO, Facebook-рекламі, таргеті, Instagram-рекламі, в будь-яких інших способах комунікації з людиною, спрямованих чи на зростання знання, чи на конверсію, неважливо. Залучати такого експерта, зобов’язана будь-яка компанія, яка дозволила собі взагалі сайт в Інтернеті. Тобто якщо у тебе є сайт в Інтернеті, навіть якщо це візитівка, навіть якщо це ще щось там, ти просто маєш у цьому копатися та розбиратися.

Влад Ноздрачов
Бренд лідер FEDORIV та CEO @ Суперлюди
https://www.facebook.com/nozdrachevUA

Підпишись, щоб не пропустити свіжі матеріали

Нові статті, відео, подкасти про performance-маркетинг, інтернет-бізнес та продуктивність 3-4 рази на місяць. Вже 7900 передплатників.

Партнери

Google Analytics Individual Qualified
з 2009 р.

Meta Business Partner.
Таких всього ~16 в Україні

  • Сертифікації: Bing Ads Accredited Professional 2015
  • HubSpot Email Marketing Certified 2020
  • HubSpot Inbound Certified Professional 2009
  • Reply.io Outbound Sales Mastery 2021
  • Сертифікований консультант Google Ads 2011

Клієнти

З 2008 року ми працювали з 252 Клієнтами і допомогли їм зробити інтернет-маркетинг ефективнішим і заробити більше.

Клієнти
ПРО НАС

Чому ми обрали Roman.ua?
Тому що в хорошому сенсі вони задроти.